söndag 30 december 2012

Var farao är min kjol?

Min milt salviagröna som jag planerat bära på nyårsafton. Den finns ingenstans. Puts väck! Jag fattar ingenting och har letat överallt, rotat igenom precis allt både bland mina och Makens saker. Jag börjar luta åt att det finns ett djupt avgrundshål i någon av garderoberna eller klädkamrarna som begärligt slukat kjolen.  Mitt hopp stod till att den hamnat i "sommarlådan" av misstag, men inte där heller.
Jag blir galen. Eller är jag redan galen? Är det Alzheimer som knackar på?
Jag måste ju ha lagt den någonstans. Den är ganska ny - fast köpt second hand - och jättesnygg. Lite vid och luftig, svänger snyggt kring benen. Passar året runt och lika bra i alla sammanhang, helt beroende på vad man har till  - festtop, T-shirt, skjorta, tröja, högklackat, ballerina, loafers, höga stövlar.....Ja, gympaskor också för den delen. I Florens i våras blev jag faktiskt hejdad på en av broarna över Arno av en  mycket chic dam, som frågade var jag köpt den.
Jäklars, jäklar var har jag lagt den?
Har jag glömt den någonstans? Men man glömmer väl inte sin kjol.
Har jag felsorterat och av misstag tagit den till klädinsamling?
    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar