lördag 15 december 2012

RUZZLE-stjärna blir jag aldrig!

Tyvärr - jag kan många ord men är inte tillräckligt snabb i fingrarna och inte kan en passivform se ut hur som helst. Det är många ord i passivum som godkänns på märkliga språkliga grunder. Just nu kan jag inte ge något exempel, men jag har stött på många. Och inte ser jag.  
Någon QUIZ-stjärna är jag inte heller, men något bättre än på ruzzle. Här händer det att jag vinner.
Och fel hittar jag - Amsterdam är förvisso Hollands största stad, men huvudstaden heter Haag - quizredaktionen borde skärpa sig och inte lita på att alla frågeförslag och svar från hängivna Quizspelare är rätt. Här är det dessutom lätt att "snubbla" med fingret på väg mot det jag vet är rätta svaret.
Hur som helst, det är fortfarande roligt att spela både Ruzzle och Quiz - det trodde jag aldrig.
Aldrig någonsin kunde jag ana att jag skulle bli fast.
Så lite känner jag alltså mig själv.
Ändå har jag känt mig i många, många år.
Snöoväder och storm. Jätteglad för att slippa gå ut.
Sitta inne, leka med telefonen, prata med Maken, äta och dricka ett och annat som jag inte borde och vänta in  näst sista avsnittet av fabulöst bra Downton Abbey. Sämre kan man ha det.      

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar