lördag 22 december 2012

Tack, vi kommer gärna.

Från och med nästa lördag går vi jättegärna bort igen. På lördagar.
De senaste sju och ikväll den åttonde har det varit lite tveksamt.
Visst det är väldigt, väldigt trevligt och roligt att äta goda middagar, träffa och umgås med sina närmaste, sina nära, kära vänner och även möta nya. Eller bjuda hem.
MEN nu är det ju det här med Downton Abbey som fått mig att tveka.
Man kan kolla repriser eller se på SVT Play men av någon outgrundlig och utomordentligt löjlig anledning är det inte riktigt detsamma. Till skillnad från flera andra Makar jag känner så tittar min gärna också. Om han får välja tror jag nog att han skulle föredra att gå på middag eller ha gäster, men han lider definitivt inte av att titta på livet på det engelska slottet, gillar precis som jag både upstairs and downstairs.
Larvigt? Ja, visst är det det - uppknuten till ett TV-program, larvigare finns knappt, men.... och jag tröstar mig med att det finns andra som är lika larviga som jag.
Ikväll är det slut för den här omgången, men jag har hört - till min stora glädje - att flera avsnitt är på gång. Till hösten. Och det är långt dit - speciellt om man väntar på fortsättningen på Downton Abbey.
Vinter, vår, sommar - sedan är vi där igen. Svindlande fort går det, det vet vi.
Summan av kardemumman; Vi är reservationslöst öppna för trevliga förslag igen.        
NU ska vi njuta av att ljuset är på väg tillbaka. Och att julen står för dörren, den där helgen som alla väntar sig så mycket av. Som ska vara så lycklig, trivsam, rolig, sammansvetsande.......OK just nu är jag med på tåget känns det som. Det SKA bli kul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar