tisdag 1 januari 2013

GOTT NYTT ÅR!

Ett nytt år ligger framför oss. Gott eller dåligt har vi ingen aning om.
Förmodligen både gott och dåligt. Mest gott hoppas jag ju både för dig och mig och världen i övrigt.
Adjö till 2012 - som för mig personligen i stort sett har varit gott.
Inte alltid. Inte varenda dag precis.
Och vad mer kan man önska eller förvänta sig?
Bara konstatera att till skillnad från många, många andra har vi det fruktansvärt bra och att livet är ganska orättvist.
Här gnäller jag för att diskmaskinen håller på att paja!
Men vad är det??? Om man jämför!!!
Istället borde jag vara ytterst tacksam för att vi har haft mat att lägga upp på de där tallrikarna som r diskmaskinen nu vägrar att ta hand om.
Och det är jag! Inga nyårslöften - men jag ska försöka att tänka mig för innan jag gnäller över det som inte är något att gnälla över.
Kjolproblemet?
Det har löst sig. När jag för femtioelfte gången bläddrade igenom min inte särskilt imponerande garderob hängde den där! UNDER en annan kjol. Tyvärr dök det upp ett annat "problem" men av mindre än diskmaskinen. Kjolen har krympt, sitter lite för tight. Jag får på mig den men .....ett och annat kilo ner skulle göra den bekvämare! Så det var bara att plocka fram en annan lite chic sak till gästerna kom - de gamla kära vännerna som vi hade nöjet att vaka in 2013 tillsammans med ätandes och drickandes:
inledningsvis: bubbel med parmesankakor
förrätt: pilgrimsmusslor och räkor på salladsbädd/bubbel
varmrätt: ankbröst l'orange/vit bourgogne
dessert: zabaione med hallon/marsalavin

Hur många av jordens miljarder kan det?

      
 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar