onsdag 5 december 2012

Insnöad!

Inte riktigt ännu men det ser onekligen lite dystert ut. Man kan inte riktigt se om det är ny snö som faller eller om det bara blåser och yr från taken och marken. Troligen är det båda delar, vallar bildas i alla fall snabbt som ögat. På gräsmattan är snön nästan bortblåst och trycker istället mot mitt altanräcke.
Makens tennis är avblåst men jag antar att jag får larva iväg på kvällens möte i äldreutskottet - det är många timmar tills dess så  förhoppningsvis hinner vinden avta. Plogen är igång. De hörs inte så mycket men man ser alla blinkande lampor.
Arlanda stängt. Från Bromma kan fortfarande ett och annat plan komma iväg. Tur att det var igår Ettan skulle flyga Jönköping tur och retur. Tur också att snövädret inte tog fart riktigt förrän under natten annars hade vi kanske inte kommit iväg på den härliga middagen på Lidingö igår och träffen med kära och nära vänner. Sånt vill man ju verkligen inte missa.
En dag som den här är som gjord för att "passa på" och göra saker som man borde och bort göra för länge sedan. Just de där som är så tråkiga - städa köksskåpen, sy i tappade knappar, etc.
Och så borde jag ringa de där samtalen som jag har lite dåligt samvete för. Inget trist egentligen, men det blir inte av - i morgon tänker jag. Inte nu men i morgon DÅ. Trots att jag vet att ju längre man dröjer ju svårare är det att verkligen ta sig i kragen.
Det är mycket lättare och sätta sig med iPhonen och spela ruzzle eller quiz. Måste erkänna att jag blivit lite biten. Biten mot min vilja. Aldrig, aldrig i livet skulle väl jag sitta och plocka med en telefon. Aldrig! Så jädrans löjligt och andefattigt!!!
Nu försvarar jag mitt nymornade intresse med att det i alla fall ger lite hjärngympa.
Ta det försiktigt i snövädret - ge dig inte ut om du inte absolut behöver!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar