torsdag 20 december 2012

Just nu: 10.831 bloggbesök - nu hoppas jag att passera 11.000 till nyår!

Vad kan skriva som intresserar dig tillräckligt för att jag ska passera 11.000? INNAN NYÅR.
Mina julbestyr - kan det va´ nåt?
Julklapparna som jag fortfarande inte köpt?
Kakorna jag inte bakat?
Pyntet jag inte tagit fram?
Städningen jag inte gjort?
Maten jag inte lagat och stoppat i frysen i GOD tid?
Julkorten jag inte skrivit?
Telefonsamtalen jag inte ringt?
Den där äkta genuina julglädjen jag inte riktigt känner? I varje fall inte som förr. Och inte än.
Granen?
Julklapparna? Jo jag har köpt en del och även slagit in i röd/vitt papper.
Kakorna?Inga pepparkakor. Inga drömmar. Inga mandelmusslor....men väldigt lyckade parmesankakor och synnerligen läckra - det är dom faktiskt - saffransbullar.
Pyntet? Vita amaryllis och hyacinter kan väl räknas till pynt, och ängeln är på plats liksom stjärnan och tindret, tomtarna ligger fortfarande i jullådan.
Städat? NEJ inte mer än plockat undan lite.
Maten? Mmmm gravlaxen. Och skinkan ligger i kylskåpet. Mycket i frysen har jag som ska tillredas när det är så dags. Den gode Maken har gjort rödkål. Godare än någonsin - men det säger vi varje år. I morgon ska han ta itu med sillen och strömmingen.
Julkorten? Ja, några. Men jag planerar att mejla i stället - jag är ju lite på kant med posten.
Telefonsamtalen? Jodå, jag/vi har börjat ringa alla som jag inte skickar julkort eller mejlar till.
Den där äkta genuina julglädjen? Ja, den dyker nog upp på söndag. Tror jag.
Granen då - nej gran har vi inte haft på åtta år, det räcker med tindret.
Nu ska jag kolla om någon vill ruzzla eller quizsa med mig. Annars slå jag mig ner i läsfåtöljen med Kort ögonblick på vägen från Auschwitz eller Dandy. Ja, jag läser två så vitt skilda böcker parallellt. eftersom jag känner att jag måste bryta av hemskheterna i den förra innan jag somnar.
Sådärja, läs nu flitigt så jag kan börja på 11.000 talet vid nyår.  
Och lyssna på Jingle bells, jingle bells..... Rudolf med röda mulen......Santa Claus is comeing to town....Hej tomtegubbar....!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar