onsdag 12 december 2012

Jag önskar att jag älskade att städa!

Nu gör jag inte det tyvärr.
Men tittar du in till mig idag och kollar badrum och diskbänk skulle du gott kunna tro att du hamnat hos en perfektionist.
Diskbänken och kaklet blänker, likaså badrummet. Ååååå  vad fint det är, jag är så nöjd och önskar förstås att det vore lika rent i resten av huset. Det är det inte, men är det snyggt i badrum och kök och sängen är bäddad så märks det inte så mycket, eller i varje fall mindre,  att det är lite stökigt på andra ställen. Tycker jag. Dessutom tycker jag att det ska märkas att man bor i sitt hem. Eller....? Om det nu vore så att jag älskade att städa så skulle resten vara lika rent och blåst som diskbänk och badrum är just idag när jag precis avslutat mitt värv. Jämt, jämt, jämt. Och det skulle nog kännas lite tråkigt - inte om man är perfektionist förstsås, men om man är som jag.
Maken älskar inte heller att städa - han blir trött i ryggen -  men han tror av någon outgrundlig anledning att han är väldigt ordentlig. Det håller jag inte med om. Och vem sjutton blir inte trött i ryggen av att dammsuga, klättra upp och ner på lilla stegen för att torka högt och kravla omkring på golvet för det låga.
Jag hatar rör och paneler.
Nu är det mörkt igen och idag har det nästan inte varit riktigt ljus någon gång. Det har snöat en del och det ser ut som om det kommer mer. I år har vi verkligen fått rikligt med nederbörd av alla de slag. Vi har snöhögar som mindre fjäll. Men jag gillar att det är vinter när det ska. Det riktigt jobbiga är att man måste klä på sig en massa så fort man sticker ut näsan, kängor på till exempel bara för att gå till soptunnan.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar