onsdag 26 december 2012

Jaha, så var det över.

Sen eftermiddag på julens sista dag.
I veckor pratar man om julen och vips är den över - bara sådär.
Ettan, Tvåan och Trean har åkt hem till sig.
Fyran är som alltid extrasaknad när det är helg. Vi har skajpat men att träffas där är inte riktigt samma sak. Och förbindelsen var usel.
Resterna i kylskåpet ser lagom lockande ut, nu gäller det att ta till fantasin och fräscha upp.
Jag har druckit morgonkaffe i nya jättesnygga Mon Ami-muggar.
Jag har bläddrat i Bodil Malmsten.
Jag har provat knallorangea handskarna flera gånger och tänker inviga dem på Makens och min lilla kulturrunda i stan i morgon. Äntligen ska vi gå till Millesgården och se Astri och Evert Taubes utställning. Den är slut om några veckor. Varför är det så svårt att komma iväg på saker fast man gärna VILL? Det är gott om tid...och så rätt vad det är är det slut. Sedan blir det sushi någonstans och ett besök i Hötorgshallen där vi ska söka inspiration till nyårsaftonsmiddagen.
I mellandagsrean struntar jag högaktningsfullt, jag har trängts färdigt för i år.
På annandagspromenaden i förmiddags gick det betydligt lättare att ta sig fram än på juldagsditon - då det var pulsa, pulsa på som gällde. Temperatur på nollan. Lite synd för det är så vitt och rent och vackert med all nysnö som kommit de senaste dygnen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar