söndag 6 januari 2013

Bort med tomtarna!

Tomtarna i köksfönstret är redan lite överspelade känns det som. Det är dags att lägga ner dem i jullådan igen och sätta den på en plats i klädkammaren där jag hittar den utan att leta ihjäl mig nästa gång det är dags för tomtar. Hej då julen och tomtarna! Staffan och de tre hästarna som är kvar åker också ner.Hej då Staffan! Men ängeln får sitta kvar ett tag till. Jag är egentligen inte alls särskilt förtjust i änglar, men den här är ett undantag. Henne är det något alldeles speciellt med. Jag vet inte vad, det bara är så.
OK, jag har tjatat om ängeln förr. Nog om änglar för idag! Men hon kommer nog att återkomma, det får du ha överseende med.
Snöfritt men ganska rimfrostigt idag. Snön är borta nästan helt och hållet på gatorna, bara smutsiga hopsjunkna drivor längs trottoarerna. Och lika smutsiga "berg" i gathörnen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar