lördag 2 mars 2013

Veckan som gick

var inte alls så händelserik som veckan innan. Och tur var väl det eftersom jag åkte på bältros. En okomplicerad variant får jag säga om jag bortser från klådan, som var minst sagt påfrestande, men någon värk hade jag inte. Jag har hört om mer eller mindre mardrömslika tillstånd i denna sjukdom. En väninna berättade till exempel att en bekant till henne hade som ett brännhett strykjärn på magen i många dagar. Brännheta strykjärn på magen eller någon annanstans eller våldsam huvudvärk som svägerskan hade är jag innerligt tacksam för att jag slapp. Jag tycks slippa undan ganska lätt med det mesta, och tack och lov för det. Är det månne på grund av min godhet?
Troligtvis är det så! Eller vad tror du???? Vare sig hur som helst med den saken men jag är tacksam, det är jag verkligen.
Ettan - vår datakonsult - har varit här och installerat en ny skrivare. Den gamla, som blev minst sagt lynnig på äldre dagar, tvärdog för ett tag sedan. Och utan skrivare kan man ju inte vara!
Tur att det finns konsulter och att vi har några i släkten. Vi är - Maken erkänner det inte riktigt - urusla på tekniska beskrivningar, men det tog även Ettan en stund att få ordning på pjäsen. Maken och jag hade nog fått tillbringa natten med instruktionsboken i högsta hugg.
Tack Ettan! Nu står den här och blänker och hasplar ur sig det ena fina bladet efter det andra. Kom gärna hit när det är dags att byta patroner?
Vi kan försöka, visst kan vi det. Jag har lagrat instruktionerna på säkert ställe.
Men OM vi nu misslyckas.....
Krokusar lär vara på gång i innerstan. Tala om hurtighet och mod.
Och ikväll är det melodifestival igen, något heat på väg till finalen någon gång i....ja, när är det nu är.
I´m not amused - nej, det handlar inte det minsta om snobberi jag tycker helt enkelt att komframochsjungprogram är urtråkiga så jag ska titta på något annat - hoppeligen finns det ett repriserat Morseavsnitt som jag lyckats missa.
Annars ägnar jag kvällen åt Kerstin Ekman. Första delen i Vargskinnet.
Ja, det vet jag väl att det är länge sedan den kom ut, men jag är lite seg numera när det gäller böcker.
Läser inte längre för att man "ska", bara när jag känner lust. Och lusten för Ekmans fattiga Norrland och bygdemål vill inte riktigt infinna sig. Känner jag inte för det litterära så blir det lite ruzzle.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar