fredag 15 mars 2013

Förvisso är det underbart att vandra på en soldränkt is med en glad svart hund i hasorna,,

men nu börjar marstemperaturen kännas lite jobbig. -10 och lägre morgon efter morgon. Idag till exempel -14,7. Naturligtvis är det inte samma upplevelse men det vore minst lika skönt att vandra längs stranden med utsikt över en spegelblank, lätt krusad eller svallande vattenyta. Gärna med lite solglitter, lummig omgivning och kryddad med ett och annat sjöfågelskri. Dessutom längtar min kropp efter sköna morgon-, mittpådagen- och kvällsdopp. Upphuggna vakar då? Nej, där går gränsen.
Idag är det alltså bara att fortsätta dra på sig lager på lager, bussiga vinterkängor och varm mössa  klädsamt nerdragen över öronen. Men vackert är det. Och då menar jag min vik med lätt snötäckt blankis eller  skrovel. Och jycken har kul. Och vi med. Gammelhusse är fenomenal på att slänga iväg bollar och en batongliknande leksak som hon älskar att hämta.
Här vore det passande med en bild, men nu är det så att det är så himla vitt och  ljust så jag ser inte vad jag plåtar varken med den lilla helautomatiska eller med telefonen. Jag har massor av misslyckade bilder som verkligen inte platsar här - bara en massa vitt med eller utan ett svart skräp i  kanten. Ja, du vet ju hur det är.
  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar