måndag 11 mars 2013

9.613 steg och 12.013 besök.

Stegräknare på igen, det är länge sedan sist.
9.613 steg blev det idag tack vare härlig promenad på isen till Viggbyholm och hem igen via en lång slinga runt Tornön. Och nu ser jag att jag passerat 12.000-strecket på bloggen, 12.013 besökare. Tack alla som tittar in lite då och då. Det uppskattar jag verkligen.
Kylan håller ett fast grepp om oss, - 11,8 i morse, under dagen har termometern trots generöst solsken inte visat en tiondel över -4. Vilken SKARE på isen. Fras och knarr för varje steg man tar. Ett härligt ljud som jag inte minns när jag hörde sist, möjligen på den tiden vi åkte till fjälls på sportlov med barnen. Och DET var inte precis igår. Isen knakar, men inga spröda och bräckliga knak, den är tjock som attan. Svårt att bedöma tjockleken men jag kikade ner i några uppborrade pimpelhål och den ser ut att vara 30-40 cm. Kan vara fel, men den känns verkligen säker.



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar