lördag 9 mars 2013

Den blir bara bättre och bättre.

Hur kunde jag var så dum och skriva att jag inte orkade med Guds barmhärtighet, det kalla, fattiga Norrland och  det norrländska språke ? Hur korkad får man vara?
Jag skäms varje gång jag lägger ifrån mig Kerstin Ekmans bok, den är fantastisk. Hon är verkligen en storslagen berätterska både vad gäller miljöer och människoporträtt. Jag läser och läser till högerögat inte orkar mer. Bra på sätt och vis så varar den längre och jag minns bättre vad jag läser än förr när jag slukade sidor i ett nafs. Återigen något ont som har något gott med sig.
Blå himmel. Solen skiner, -8 i morse, men solen värmer den kyliga luften ganska snabbt. På promenaden igår trängde stålarna igenom både  tröja och jacka. Och äntligen har jag hört talgoxen! Även en hackspett som klapprar någonstans i närheten, men jag vet inte var.
  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar