onsdag 14 november 2012

Ursäkta Allt om mat!

Ja, för mitt inlägg för någon vecka sedan.
Det är ju faktiskt inte så långt kvar till jul även om jag tycker att den förra var helt nyligen.
Det är klart att ni ska köra advent, jul och hela faderullan. Det är ju dags.
Många har redan plockat upp sitt ljuspynt har jag sett, många träd såväl som balkongräcken är svepta i girlander. En och annan elektrisk stake också för den delen ståt och lyser i fönstren.
Och mörkt är det ju.
Kanske dags att tänka om.
Men nej, inte i år jag väntar med vårt tinder till 1:a advent. Som vanligt. The same procedure as every year, James. Tala om att vara fastlåst i traditioner!
Julkatalogerna rasar in. Igår fick jag två från NK i samma kuvert - en julkatalog och en STIL. Mycket eleganta båda två, unga vackra människor,  sida efter sida efter sida.
På en enda bild - ja EN ENDA, jag har lusläst och räknat - såg jag en lite äldre dam.
Gallerian NK har tydligen helt glömt bort att det finns ett klientel som passerat både 25, 30, 35, 40....och  ägnar framför all sin säljkraft åt lite äldre tonåringar särskilt när det gäller kläder. Dock är modellerna inte fullt så anorektiskt utmärglade som tidigare - och tack för det.
Lite märkligt är det.
Självklart tycker jag inte att NK ska strunta i de unga, men jag tycker inte om att tillhöra generationer som är totalt bortglömda. Förr - åtta år sedan - när jag bodde i innerstaden slank jag ofta in på NK och kollade runt en stund och handlade ibland. Numera väldigt sällan. Men de gånger jag är där har jag observerat flera hugade kunder i min ålder, både äldre och lite yngre som både är köpstarka och kvalitetsmedvetna och kanske till och med roade av shopping. Och då menar jag inte bara kläder.
Om nu inte NK är ett dyft intresserad av att sälja till oss som fyllde 40 i förra veckan eller för länge sedan så ska jag avsluta mitt konto där som jag haft sedan 1960. Det kommer naturligtvis inte att innebära någon stor och kännbar förlust för det stora varuhuset. Bara en liten markering......som inte heller kommer att uppmärksammas.


      

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar