lördag 3 november 2012

Om skrivandets svåra konst.

Bodil Malmsten har just kommit ut med en bok som handlar om att - just det; skriva. Hur man gör när man skriver en bok. Men om jag nu förstått henne rätt - i Babelprogrammet förra veckan - så kan hon inte ge några råd eftersom hon egentligen inte vet hur man gör.
Tack Bodil för att du är med ibland i kulturprogram, du är ett salt i debatten.
Och tack Jessica Gedin för din insats i Babel, du är lika bra som Daniel - din företrädare som jag i ögonblicket inte minns efternamnet på.
Heter han förresten Daniel? Jag blir tokig på mig och mitt hispiga minne
Hur som helst, det enda riktigt raka råd Bodil gav var att man aldrig skulle använda "plötsligt". Så det undviker jag nu - upptäckte att jag är en flitig användare av just detta ord.
Det är väldigt mycket som händer p.
Från och med nu; Aldrig mera p-ordet!!!!
Och du kära läsare - säg till om du kommer på mig med ett "p".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar