måndag 26 november 2012

HJÄRNSLÄPP.

Det är precis vad jag har.
Barnen - de där medelålders i min närhet - pratar om hjärnsläpp.
Jag vet inte om vi menar samma sak, men när jag säger att jag har hjärnsläpp betyder det att jag
inte har något att säga,
vet inte vad jag ska tycka,
vet inte vad jag ska blogga om; och här handlar det väl om skrivkramp,
är tom i bollen i största allmänhet
och att jag glömmer.....
TROTS att det händer en massa roliga saker.
TROTS att jag ständigt övertygas om att den stundande helgen JULEN är HÖGTIDERNAS HÖGTID.
JULEN för sjutton!
Jag har det bra. Jag är tacksam att så många gör det trevligt för mig. Jag är tacksam för mina barn, för mina släktingar, för mina vänner.
Men skriv om det då!
Snälla Eternellen nu få du verkligen skärpa dig!
Du har inte glömt någonting alls. Det är klart du inte har!
Berätta om goda grannens thanks giving-middag i torsdags som var så himla trevlig med guldbrun kalkon, sötpotatis, stuffing och allt! Precis som i USA.
Berätta om julmarknaden i Taxinge i fredags, som inleddes med lunch - en härlig lax- och skaldjurssoppa hos din bror och svägerska  - och avslutades med delikat renfilé med karamelliserade morötter, Karl Johan-svamp och potatiskaka hos samma par.
Berätta om middagen hos Tvåans bästa väns föräldrar igår kväll tillsammans med deras trevliga vänner, det var länge sedan du och Maken kom hem så sent.
Bra idé. Det ska jag göra!!!!!
Men jag vet inte riktigt hur. Och det är väl det som är mitt lilla hjärnsläpp just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar