torsdag 8 november 2012

Adventsmys, stora julbordet, bästa kakbaket.......!

Allt om mats stora julspecial finns i butikerna!
Så lyckas du med alla rätter! Ja, det är väl bra - men inte nu. Jag vill inte läsa om "adventsmys med plockmat och pyssel"och "Leilas bästa julbak" och "julgott på nytt sätt", som dessutom är trendigt och elegant.
Inte i november.
Jag vill inte att julen ska stå mig upp i halsen innan den över huvud taget utbrutit. Den är jobbig ändå för många. Inte för mig vill jag påstå, men jag blir så trött på det eviga myset som beskrivs, hur jättekul allt är och hur fruktansvärt trivsamt det är med tända ljus, härliga dofter och hela milivitten.  
Du har så rätt!
Jag behöver inte rusa ut och köpa julspecialen och det har jag heller inte tänkt.
Varför reta sig? Nej, varför? Eller ens irriteras. Det är att spilla krut i onödan.
Däremot kan man vara glad över att Obama vann valet. Och själv fundera på vad man eventuellt kan uträtta på det socialpolitiska planet från sin ersättarbänk.
Och!!!!! Vara himla glad för att svarta Signe mår bättre. Att hon är hungrig är ett gott tecken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar