söndag 18 december 2011

Snöslasket kan jag gott vara utan!

För att inte tala om mörkret, det grå regntunga som inte släpper igenom en strimma ljus på hela dagen.
Fy farao vilket trist söndagsväder. Hela natten har den snöblandade nederbörden fallit.Så blött, så blött, så blött. En sån där dag när man bara ska boa inomhus. Och vi som ska åka till Sigtuna och gå en runda på julmarknaden innan vi äter tidig middag hos och med gamla goda vänner. Det ska verkligen bli väldigt trevligt, men just nu känner jag ett visst motstånd. Vad sätter man på fötterna. Gröna höga tretornstövlar? Ja, det tror jag faktiskt att jag gör. Det är ju lite inne med gummistövlar - fast inte ser dom stövlarna ut som mina superbastanta.
Nästa söndag är juldagen. Inte ett uns julstämning känner jag. Trodde den skulle komma med att Makens doftande rödkålskok, påbörjad klapphandel,  inköp av skinka. Men icke. Inte ens första julkorten. Jag har inte köpt några, än mindre skrivit. Det är ingen som helst ordning på Eternellen.
En morgonstund har jag ägnat husorganet DN som bl a skrev om väntade trender under 2012. Ett hälsans år blir det, grönsaker blir stort - vi kommer att odla mer än någonsin och sylta, safta och salta. Vi blir tröttare på att handla - där är jag före min tid för det är jag redan. Och kunskap blir sexigt! Säg nåt som man inte lägger sexaspekter på numera. Lite löjligt blir det.  
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar