fredag 23 december 2011

Röda stugan.

För en massa år sedan fanns det en liten lunchkrog i Gamla stan nära Riddarhustorget som hette Röda stugan. . Finns den kvar? Eller är den som så mycket annat ett minne blott.


Nu kallar jag nya fågelbordet som hänger på altanen för Röda stugan. Här flockas de små och låter sig väl smaka och höll på att äta mig ur huset. Jag började med jordnötter. En sådan där liten "nätkorv" för en tia kan jag väl kosta på tänkte jag och slog till med två. Det tog två dagar sedan var den första slut, två dagar senare var den andra ett minne blott. Störtade till Rusta och köpte mer - slut även dom fortare än en gris blinkar, som salig Astrid så målande uttryckte saken. Så av ekonomiska skäl drygar jag sedan några dagar ut de begärliga små nötterna med solrosfrön. Och det har tydligen varken blåmesar eller talgoxar något emot.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar