tisdag 20 december 2011

Det är mycket som "är det sista" just nu.

Till exempel sista gympa- och sumbapassen idag. Tog i ordentligt och är stel i hela kroppen nu några timmar senare. Men nu kan jag dega till och med trettonhelgen. Och då är vi inne på 2012. Nej jag ska inte dega, det blir många långa promenader i sällskap med Maken framöver. Även han har paus från sina sportiga aktiviteter. Idag fick vi vi ett Dear Winner-brev från Google!!!!!Google End of Year Promotional Award. Minsann är det inte 750.000 brittiska pund vi vunnit. Jaaaaa - äntligen förmögen. Dags att slösa och leva loppan, sätta in en hacka på barnens konton! Nej det är klart att jag inte gick på det men kollade för säkerhets skull på Google, och visst där står det vi är många som fått dom här mailen, men givetvis är dom falska. Så där rök 750.000 pund i ett huj.
En annan liten fånig kontakt har hänt denna vecka. Telefonen ringde. Maken svarade, som vanligt i lite kärv ton med sitt efternamn. En lätt beslöjad, småsexig kvinnoröst frågar om det är är Pelle. Maken säger att det är det. Och då säger hon: "ja, hej Pelle, det är Sonja. Kommer du ihåg mej". Det gör inte Pelle. Så då förtydligar Sonja och berättar att hon ringer från ett företag som jobbar med ekonomisk rådgivning och att hon ringt "dig Pelle" för några veckor sedan.. Försäljningstricken  tar sig larvigare och larvigare uttryck. Vem är det som coachar små naiva försäljare till att säga såna dumheter? För det är ju coachar man gör numera. Och om jag förstått saken rätt så är det många som känner sig kallade till att coacha utan att kunna särskilt mycket. Tyvärr, för det finns ju coacher som är seriösa och väldigt bra på att träna andra för olika roller.
Apropå sista. Det här kan vara sista inlägget före jul, men inte säkert. Kommer jag på något som är kul att skriva om kommer det väl några rader. Hur som helst vill jag i alla fall önska dig som troget läser Eternellen en riktigt god och glad jul. Jag har inte köpt några julkort i år. Nej, inte av snålhet, jag är lite sur på posten. Löjligt? Ja jag vet, det är det verkligen. Och inte bryr sig väl posten om min lilla hämnd.



    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar