tisdag 27 december 2011

Förra året vid den här tiden såg det inte ut så här.


Då var det kallt. Och hade varit kallt länge.Isen bar och snötäcket var tjockt. Milde vad man fick pälsa på sig när man gick ut! Lager på lager, även jag som är född varm.Temperaturen växlade mellan - 10-20 grader. I morse var det plus 10,9 när jag slog upp mina gröna. Vilket innebär, ja det är ju ingen komplicerad matematik precis, att det är  ca 20-25 graders skillnad mellan förra vintern och denna.
Samma tid och samma årstid!
Visst är det både häpnadsväckande och lite läskigt. Och jag som rustat mig så för köldknäpp med nya pälsfodrade kängor och en vit dunrock. Kängorna har jag haft på mig en enda gång och fötterna fick nästan värmeslag. Dunrocken inte en enda. Kanske lika bra det, jag liknar Madame Michelin i den.

 
Visst är det vackert med blått öppet vatten med glittrande stänk från lågstående sol. Nästan så man vill ta ett dopp. Tyvärr går det inte, badstegen är upptagen!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar