fredag 9 december 2011

En vecka sen sist!

Idétorka och splittring är orsakerna. Ingen bra kombination. Bara att hoppas på bättre tider och ljusa idéer- Stormen viner. Vattnet har stigit och vågorna vräker på. Regnblandad snö rasar ner och blir till vatten. Mörkt hela dagen. Och grönt! Såg just att det är stormvarning på västkusten. Stackars västkustare dom har haft mycket blåst detta år. Och här i stockholmsområdet är det elavbrott på några ställen. Men inte hemma hos mig. Både tindret - vårt vita lilla träd med pyttesmå lampor på altanen lyser. Likaså stjärnan i fönstret. Och ugnen, Maken har bakat glutenfria surdegsbröd och dom doftar enormt gott.
Svarta hunden Signe har varit hos oss idag. Vi tog en liten rastning hon och jag och höll på att blåsa bort. Vi har många promenader att välja mellan. Kortkorta, korta, långa, ännu lite längre och riktigt långa. Idag blev det kortkort. Signe valde själv och då tänkte jag "okey då" inte mej emot. Och nu har matte - Ettan - hämtat. Tvåan är knallförkyld, har kurerat sig sedan i lördags utan framgång. Snor och tårar flödar. Gick till vårdcentralen idag eftersom halsen blivit sämre men blev hemskickad av en syrra, utan att någon så mycket som tittat henne i halsen. "Har du inte feber så är det en virus, inget att göra åt." Nu är det väl så, kan man ju hoppas, men ändå!
Fick spruta i ögat igår och det gick bra, men i flera timmar efteråt såg jag ett "blåbär" som svävade omkring när jag tittade rakt fram och upp och "kröp" på bröstet när jag tittade ner. Nu vet jag att man kan "se i syne" ibland efter sticken, men det har inte hänt mig tidigare. Och behagligt var det inte, särskilt inte på promenaden till och i T-banan. Nog om besvär.
Några lammkotletter ligger och väntar på att anrättas. Det ska bli gott.
Trist inlägg. Ja, ibland blir det så. Och nu vet du i alla fall att Eternellen lever.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar