lördag 5 februari 2011

Muffin top!

Lite rart uttryck, tycker jag. Du kanske har hört det förut. Men inte jag. Muffin top!
Jag läste det på nätet i en artikel där Tim Gunn beskriver en basgarderob "som varje kvinna bör ha" och som innehåller tio superviktiga plagg: den lilla svarta förstås, en trenchcoat, klassisk vit skjortblus m m. Jeans så klart och det är där "muffin top" kommer in - eller kommer ut. Det lilla rara ordet muffin top är, om jag förstått rätt, det där lilla extra som tränger sig upp över midjelinningen när man dragit igen sina jeans. När vi som dras med muffin top ska köpa jeans ska vi därför leta byxor med hög midja - which eliminates the unflattering "muffin top" look, säger Tim. Och han har säkert rätt.
I tre veckor har jag försökt eliminera en unflattering look med hjälp av Allové kickstart drink och kick start soup. Drinken till frukost och soupen till lunch. Smakar OK, men är oerhört trist i längden. 2,5 kilo har försvunnit. Dock inte min muffin top. Motion? Javisst - både orientalisk dans för seniorer och dito gympa. Faktiskt riktigt kul bådadera, mjuka sköna rörelser och man kan ana muskler som man inte visste fanns. Så kanske det går att bli av med överflödet.
Lite sol igen efter trista grå dagar - så oerhört fult det är med alla sandbemängda och smutsiga drivor. Visst är väl våren på väg - talgoxen piper i linden - men ett och annat bakslag kan vi nog räkna med innan vintern är slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar