måndag 28 februari 2011

Resa eller inte resa?

Ja, det är frågan.
Kommer vi iväg till efterlängtad sol och ocean i Oman på söndag?
Eller inte? Ja, det är ju ett lyxproblem av stora mått får jag erkänna med tanke på vad som händer i flera av arabländerna. Stackars arma befolkningar som så länge fått finna sig i att leva i länder ledda av grymma diktatorer, fullständigt hänslyslösa personer som skaffat sig och sina familjer astronomiska förmögenheter och låtit stora delen av befolkningen leva i fattigdom. Jag hoppas att vartenda öre konfiskeras. Oman har hittills varit stabilt och lugnt hörn vad man vet. Och vad vet man egentligen?
Utrikesdepartementet avråder inte ännu i alla fall från att resa dit. Hittills ha demonstrationerna varit lugna även om de mött visst motstånd. Kan inte att jämföras med Tunisien, Egypten och nu senast fasorna i Libyen. Men vad händer i morgon? Det är bara att vänta och se, kolla informationen på nätet från utrikesdepartementet förstås. UD:s information är föredömligt lättläst, klar och tydlig. Man får exakt veta vad som gäller. Och därefter är det upp till var och en att bestämma hur man vill göra.
Men sommarlådorna kan jag ju alltid plocka fram och se om jag har lite "stryk" att ta hand om inför den eventuella avresan.

1 kommentar:

  1. Jag hoppas att ni kommer iväg. Vet hur mycket du lännnnngtar efter sol och värme. Kram A

    SvaraRadera