onsdag 16 februari 2011

Vill du ha ett phoneskal?

Jag blev erbjuden ett sådant från en affisch igår. Om det var i T-banan eller någon annanstans minns jag inte men det är inte så noga. I alla fall inspirerade det mig till att starta en lista med dumma ord. Phoneskal är alltså det första. Nu var det ju tack och lov en bild på affischen - en mobiltelefon och en trave "skal", som man kan piffa upp den med, i olika färger och olika mönster. Kanske en nödvändig sak för någon, vad vet jag. Kanske är det rentav många som inte står ut med att mobilen ser likadan ut vareviga dag?
Men ordet "phoneskal"!!!! I skrivande stund minns jag inte om ordet satt ihop eller var särskrivet. Phone skal! Inte bättre det. Och särskrivningar hatar jag, det vet du sedan förut - en brun hårig sjuk gymnast! Ja, jag vet att det är ett gammalt, men det är onekligen ett bra exempel.

1 kommentar:

  1. Dumt ord. Även om man förstår det, kunde de ha hittat på ett annat. Jag fick litet abstinensbesvär att lägga ned bloggen, så jag startade en ny, men den ska ha ett enklare tema.
    Vi hörs kanske!

    SvaraRadera