måndag 14 februari 2011

- 18 grader, sol, blå himmel och alla hjärtans dag.

Gnistrande vackert och soldränkt är det, massor av snö i meterhöga vallar längs vägarna och i bergliknande drivor i gathörnen. Så bakslag blev det - trots pigga talgoxpip - precis som vädergumman Eternellen förutspått; det var ju inte så svårt när kalendern visar februari. Lite härligt tycker jag nog att det ändå är, även om man längtar vår. Och klär man på sig ordentligt så.....men jobbigt är det med alla lager innan man väl kommer iväg med broddarna på kängorna och mössan nerdragen till ögonbrynen. Riktig långpromenad blir det knappast tal om, men en rask på en halvtimme sådär.
En stor kram på alla hjärtans dag till alla som tittar in på Eternellen - såååååå glad för era besök.
Nu ska jag visa min tacksamhet och smaka ett rött geléhjärta ur asken jag fått av den gode Maken - oss emellan sagt; han köper han dom till sig för det är han som gillar dom.
Vad jag däremot verkligen kan glädja mig över är två ljuvliga kungsängsliljor jag fått av Ettan och Tvåan. Visst är det lite otroligt att dom blir rutiga! Inte Ettan och Tvåan förstås utan kungsängsliljorna, Upplands landskapsblomma.

1 kommentar:

  1. Tilloch med Signe tycker att det är för kallt då hon får kramp i tassarna i kylan

    SvaraRadera