tisdag 8 februari 2011

Hjälp! Politiken har tagit över mitt liv!

Nej fullt så illa är det inte, men tid tar det. Och tänka måste man.
Konferens hela söndagen. Igår - måndag - två timmars diskussion med nästan lika oerfaren kollega om vårt gemensamma uppdrag: hur sjutton ska vi lägga upp det vi ska göra? Men det löser sig nog, vi har hittat vägar. Hoppas de rätta! Därefter läsning av kommunens verksamhetsplan - inte så trist som det låter.
Orientalisk dans i morse - där måste man också tänka så man gör rätt - att koordinera arm- och benrörelser är inte lätt. Efter lunch idogt tankarbete vid datorn för att bearbeta politiska kollegans utkast. Hon kan mer än och står ännu så länge för input och grovsortering av budskap. Det är inte tvärsäkert att en fråga hör dit man tror. Tänk, tänk, tänk.
För en stund sedan läste jag på SvD:s nätupplaga att långvarig sömnbrist ökar risken för stroke och infarkt. Hypokondrisk är jag inte, men sömn är tyvärr inte min starkaste gren så då blev det ytterligare "tänk". Med nya insomningstabletter går det bättre. Dåliga sömnen har absolut ingenting med det politiska arbetet att göra, det har pågått mycket längre än min ersättargärning.
Tänkt har jag också på mycket kärt vänbarn, ledsen, ledsen på väg att skiljas, och skrivit ett mail som verkligen krävde tankemöda. En ganska ansträngande dag för en inte superskärpt Eternell. Men den gode Maken har lagat härlig pumpasoppa - vacker dessutom - och serverat mig ett glas sauvignon blanc. Hoppas det stavas så, ids inte gå ut och kolla etiketten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar