lördag 19 februari 2011

Vem är Maria Montazami?

Visst vet jag att hon är en svensk Hollywoodfru med långt blont hår, som blandar sin svenska med en massa engelska ord. Just det är inte så konstigt om man bott utomlands länge.
Men vad har hon gjort för att bli så omskriven? Mycket Maria Montezami är det både i tidningar och TV. Köper man en resa med Fritidsresor för att Maria ligger utsträckt på strandbädd på en playa och blickar ut över en fantasti ocean?
Rik är hon och intresserad av heminredning har jag förstått. Smyckar gärna sitt hem med tofsar, ju större dess bättre. Lite förvånande är det att tofsar kan göra någon berömd. Förmodligen har jag missat något. Men vad?
Nu kan man ju undra varför jag skriver jag om någon som inte alls intresserar mig?
Förmodligen av samma outgrundliga orsak som att jag nämnde Anna Anka några gånger, superförvånad över hennes genomslagskraft.
Ja det är väl just det - hur och varför blir man berömd på absolut ingenting?
Var sjtton är Anna Anka förresten?

1 kommentar: