tisdag 25 januari 2011

Inte bara ersättare jag dansar magdans också!

Ännu så länge är mina insatser i det politiska livet väldigt blygsamma. Mycket nytt att lära, inte minst formalia. Insatser är det inte ens tal om. Däremot går jag flitigt på olika möten och försöker suga i mig information av olika slag, lyssnar och lär - så gott det nu går när man stundom har lite teflonminne. Tar mig igenom pappersbuntar, som definitivt inte är särkilt lättlästa. Varför ska man krångla till allt? Så många ändlösa meningar med ändlösa inskjutningar och hänvisningar till paragrafer. Men intressant är det. Rätt kul faktiskt, åtminstone ännu så länge. En ny värld som jag vet väldigt lite om.
Orientalisk dans, d v s magdans är dagens nya upplevelse.
En förtjusande söt och charmig Terese introducerade oss i magdansens mystik. Hon rörde sig enormt vackert; mjuka och rytmiska arm-ben- axel- bröst- rump- och höftrörelser till orientalisk musik. Vi, hennes elever - ett tiodal damer alla säkert minst 65+, fladdrade på så gott vi kunde och försökte se förföriska ut i leggings och sjal om höfterna. Ja, det var kul. Kändes skönt. Och jag ser fram emot nästa tisdag. Undrar om jag äntligen hittat rätt när det gäller motion, förutom att promenera i rask takt förstås. Är magdans min grej? Ja, det återstår att se! Jag har trott det förut - och tröttnat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar