söndag 8 augusti 2010

Lördagsshopping.


Köpte två saker igår. Plupparna - spetsskydd - till mina stavar var ett planerat köp. Lilla radion däremot var ett rent spontanköp. Den var lite söt tyckte jag. Och billig, passar precis på fönsterbrädan i köket.
Lustigt nog kostade båda sakerna precis lika mycket - 99:- kronor - vilket föranlåter en liten jämförelse:
Radion köpt på Clas Ohlson är myckel enkel förstås men den går både på batteri och el. Ljudet är kanske inte super, men definitivt tillräckligt bra för mina krav.
Plupparna på Stadium kostar lika mycket som en enkel radio. Och håller säkert inte särskilt länge. Dom förra, köpta i annan sportaffär kostade 79:-, höll en dryg månad. Mina allra första däremot inköpta för sådär 10 år sedan och flitigt använda hade jag i många år, så kvalitén har blivit bra mycket sämre.
Nog har jag tyckt att närmare hundralappen är ganska mycket för pluppar. Men OK då! Jag har inte särskilt höga kostnader i övrigt för träning.
Men i jämförelse med en radio! Då känns det lite snett.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar