onsdag 4 augusti 2010

Äntligen fungerar det igen!


Jag har haft ett par urtjuriga dagar fullständigt i händerna på tekniken. I detta fall spamfighter som inte fungerade längre. Jag skulle aktivera och beställa nytt, men något gick åt pipan.
Jag hatar att sitta här och glo som ett fån.
Nu går det i alla fall.
Och visst var det jag som gjort en liten miss.
Nu kan jag se fram emot ett år i lugn och ro, åtminstone när det gäller spamfighter. Hoppas jag.
Extra tjurigt kändes det också eftersom jag var så full av intryck och upplevelser efter en drygt veckolång bilsemester.
Täby-Småland-Bohuslän-Värmland-Västergötland-Småland-Täby. Härligt har det varit. Roligt och omväxlande - även vädret - och så mycket man hinner på en vecka. Vänner har vi träffat, många - tack för underbar gästfrihet och samvaro. Ouvertyr i Källvik och final i Flatvarp.

Däremellan
Vacker bohusnatur - vilka havsvikar, vilka mäktiga klippor, vilka bördiga fält, vilken trygg och nära arkitektur.
Salt & Sill - "flytande" hotell på Klädesholmen vid Tjörn med modern och mycket trivsam miljö och utmärkt mat och dryck. Härligt läge.
Utflykt till lilla vackra Åstol.
Besök på Akvarellmuséet i Skärhamn - underbar utställning med verk av amerikanen Andrew Wyeth, för mig dittills fullkomligt okänd. Så fantastisk. Missa den inte om du har vägarna till Skärhamn. Och se till att du hänger med på en visning, mycket, mycket bra och engagerande.
Grillade havskräftorna i Hunnebostrand var också fina - men ack så packat med folk överallt.
Övernattning på vandrarhem - OK. God frukost.
Ännu mer praktfull natur på vägen mot Värmland.
Lars Lerins museum på Laxholmen i Munkfors - underbara tavlor, så otroligt bra och uttrycksfulla.
Rottneros - underbar park med vackra blomsterarrangemang och skulpturer av nordiska - tror jag - skulptörer.
Övernattning på vandrarhem i Karlstad - OK.
Fin resa genom vackra landskapen Värmland och Västergötland.
Kinnekulle - fin natur och strålande utsikt.
Läckö slott - ståtligt slott vid Vänern. Underbar glasutställning, Lars Vallien och Kjell Engman största behållningen.
Mycket god lunch på restaurangen på inre borggården - kalventrecote bakad i ugn 16 timmar i 57 grader!!!! Den smälte i mun.
Lidköping och Rörstrand. Söt stad och Rörstrand sådär. Outlet förstås med andrahandsporslin. Synd att den var så dominerande för muséet var fint.
Övernattning på kurhotellet Lundsbrunn - trevligt och med vackert läge.
Resa till Flatvarp i hällande regn och kort besök i trästaden Eksjö, mycket söt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar