fredag 27 augusti 2010

Även en obotlig optimist måste tyvärr erkänna att sommaren är mindre sommar än förut.

Däremot vägrar optimisten att erkänna höstens ankomst. Den är inte här! Det är bara rönnbären och äppelkarten som luras.
Blå himmel och sol - tackar och tar emot. Känns bra efter några regn- och blåstdagar.
Lite drygt 16 grader i morgonens småguppiga vatten - verkligen uppfriskande. Sköööönt.
Men lika skönt att svepa in sig i uppvärmda badlakanet när baddräkten åkt av.
Snabbkoll i altanhörnet - Pigge igelkott är kvar!
Sussar nu i lådan jag sår frön i på våren. Syns knappt ovanför lådkanten under hyllan så jag kan inte fotografera honom. och bildbevisa att han finns.
En granne, som haft igelkottar i sin trädgård för några år sedan, rekommenderade mig att bjuda på kattmat och pannkaka!!!! Så nu står kattmat på dagens shoppinglista. Och en liten pannkaka kan jag väl också åstadkomma någon dag.
Är det någon som vet något om igelkottar så tar jag tacksamt emot goda råd. Tackar på förhand.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar