söndag 8 augusti 2010

Det är rätt skönt ibland att ha det lite småtrist.

En sådan dag har det varit idag,
grått och mulet, ganska varmt, fuktigt.
Absolut ingen lust att hitta på någonting. Bara tidningen, bok som jag läst tidigare, korsord, liten tupplur då och då. Behöver inte ens prata. Och inte borsta håret. Bara tänderna. Varken måla de tynande flugbenen runt ögonen eller läpparna. Men naglarna har jag fixat.
Ingen har ringt. Ingen har hälsat på.
Inget morgondopp heller, men väl ett på eftermiddagen efter kort promenad efter att vi ätit
middagsrester från i förrgår. Ingen guldkant på något sätt, men ganska bra ändå. Det känns bra att ta vara på det man har i kylskåpet innan man sätter igång och lagar nytt. Ack så präktigt det låter. Och rätt.
Men nu ska jag planera. Har börjat - middagen när bror och svägerska kommer på tisdag.
Vad ska vi ha? Vad kan jag göra i förväg? Vad sjutton har vi bjudit på förut?
Och så har jag börjat leta resa på nätet till Florens. I oktober.
Det är bra att ta det lugnt ibland och samla krafter till nya aktiviteter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar