fredag 7 augusti 2009

Upp i ottan - 04.15 - curling på gång.

Det heter ju så när man hjälper sina barn eller försöker göra livet enklare för dem. Skulle plocka upp Johan 04.45 och köra honom till Arlanda. Och nu har han landat på Kreta och vi önskar honom härliga två veckor. På vägen till och från flygplatsen hade vi både fullmåne och soluppgång på himlavalvet och stora delar av naturen låg i lättlätta dimmslöjor. Tråkigt nog hade jag ingen kamera med mig så jag kunde föreviga sol/måne/älvdans.
Själv är jag oändligt nöjd med att stanna hemma just nu. Solen är ju här också, och det är varmt i vattnet - skulle man önska sig något extra så är det väl den ljuvliga djupblå färgen på Joniska havet. Mycket snyggare än Värtans måste jag erkänna.
Nu ska jag snart lyssna på Jörn Donner som sommarpratar - han har en fantastisk röst och jag är enormt förtjust i den vackra melodiska finlandssvenskan. Dessutom är han ju intressant som berättare.
I morgon är det Bodil Malmstens tur - en annan idol när det gäller både berättarkonst och röst. Jag har läst hennes blogg att hon oroar sig för att programmet inte blir tillräckligt bra. Och hon har verkligen slitit med det. Men snälla Bodil, du ÄR ju fenomenalt bra! Det kan bara inte bli dåligt, jag väntar en högtidsstund och blir säkert inte besviken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar