måndag 17 augusti 2009

Och midjevalken sitter där den sitter, men nu ska det bli andra bullar av.

I skrivande stund är jag ganska nöjd med mig för ovanlighetens skull.
Jag har gjort det jag bestämde mig för igår: att stavgå minst 45 minuter före frukost, även om det regnar småspik, och sedan simma 200 m.
Och det har jag gjort, och ska hoppeligen göra minst varannan dag. Gärna oftare, men jag ska vara nöjd med varannan dag. Trots att jag älskar promenader så är jag tyvärr inte särskilt uthållig. Mina goda föresatser håller i regel ett par veckor. Men om jag nu berättar om motionsplanerna på bloggen så känns det kanske lite skämmigt om det inte blir av. Och Luther sitter ju där på axeln och klappar.
Det regnade inte, bara lite dropp från träden när blåsten tog i. Och det gjorde den - jag hade rejäl motvind under de första 20 minuterna.

För mitt nya liv - nej vi försöker verkligen alltid att äta både gott och sunt - bunkrade vi en massa nyttigheter på Bondens egen marknad i lördags. Härligheter som bondbönor, vaxbönor, morötter, spenat, röd och gul lök, potatis - you name it, det var tungt att bära hem. Även en liten bit najadlax åkte med, som lätt halstrad var helt underbar till nykokta grönsaker och en klick gräddfil smaksatt med dijonsenap och vinäger. Rätten har jag just lärt mig av TV-kocken Markus, som lagat mat föregående vecka - just på Bondens egen marknad.Gå dit, det är en liten upplevelse.
En annan härlig upplevelse: Filharmonikernas årliga konsert vid Sjöhistoriska muséet. Med MALENA ERNMAN och HENRIK DORSIN! Vilket underhållningspar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar