söndag 9 augusti 2009

Intensiv badlördag har gått över i antagligen lika intensiv badsöndag.

Och tidigt ute får man vara, det är så många som hittat hit till "vår" brygga och som gärna lägger sig precis vid badstegen!!!!! Så jag tar mitt dopp innan horden kommer och när den vänt hemåt. Jo, ett dopp mitt på dagen måste man ju ha förstås när det är så här varmt.
Bryggträngseln har jag berättat om tidigare - ursäkta tjatet, men det är lite störande.
OK jag är kanske lite onödigt lättirriterad över vissa saker. Solbadarna, med stora badhanddukar, stolar och annat pick och pack makar sig visserligen snällt undan, men ändå. Och man måste alltid säga till innan någon reagerar.
Jag kamoflerar min irritation ganska bra, låter som den mildaste västanfläkt, nästan lite löjligt förtjusande: "ursäkta, men snälla kan ni flytta er lite så att jag kommer fram till stegen."
En halvmeter att gå på kunde dom väl lämna.

Ensamma svanen var också irriterad igår morse. I ensamt majestät simmade den snabbt som attan förbi vår brygga och rakt över viken mot andra stranden, där en skock kanadagäss fredligt låg och plaskade. När svanen närmade sig gässen tog den sats och flög rakt in i skocken, som vilt och högljutt skriande flög upp och iväg, långt bort. Svanen landade och gled in mot land, säkert mäkta stolt över vad den åstadkommit.
Jörn Donner, som sommarpratade i förrgår var mycket bra, jag hade väldigt trevligt i hans sällskap. Han låter kanske lite trött - och det har han väl alltid gjort - men hans finlandssvenska är härlig och man hör vad han säger.
Bodil Malmsten igår var precis lika hörbar. Vilken röst och vilken diktion! Varenda ord gick fram och väl värda att lyssna till. Tack till båda.
Enligt SMS (så modern är jag så att jag sms:ar) från Johan så är det 30 grader varmt på Kreta.
Och i grytan Florens är det 35 enligt uppgift från Malin. På Kreta går det ju att svalka av sig i havet, men vem vill hoppa i Arno?
Här har vi - ja, jag bryr mig inte, men varmt och skönt är det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar