måndag 24 september 2012

Vart tar helgerna vägen?

Det undrar Kajsa-Stina med rätta. Och veckorna? skulle jag vilja tillägga. Och månaderna! Snart är september också slut. Och om tre månader är 2012 ett minne blott. Ena stunden skiner solen, i den andra är det grått. Jag målar moln - min läxa till kursen på onsdag. Att måla moln, olika moln, bulliga vita, hotfullt svarta....  Har lyckats ganska bra tycker jag. Och jag har enbart ägnat mig åt de mörka, det är de som finns tillgängliga mesta tiden idag. Ser tungt ut. Kanske regn. Typiskt, jag ska gå till frisören och DÅ är det nästan alltid ösregn eller full storm.
Och vad ska man ha på sig? Den eviga frågan i tidskarvarna, speciellt sommar/höst och vår/sommar. Och packa ska jag eller i alla fall planera för Skåneresan som börjar på torsdag - det ska bli så kuuuul och härligt. Jag längtar! Idag ja! Hur är det på onsdag? Då kommer resfebern som ett brev på posten - om man nu ska ta posten som ett exempel på punktlighet numera. Då vill jag INTE. Men jag vet; när jag kliver in i bilen på torsdag så VILL jag igen. JÄTTEGÄRNA. Jag vet det är superknäppt.

1 kommentar:

  1. Snart borde det väl vara dags för vernisage? ;)
    /Kram A

    SvaraRadera