fredag 7 september 2012

Google security!!!!

Ja det låter väl pålitligt.
Security! Men budskapet i mejlet är nog inget att lita på; vad säger du om  "Your E-mail won you  950.000 pund. Reply now."
Vore det ett uns sanning i detta så vore jag mångmiljonär flera gånger om idag. Google security är inte ensamma, jag har fått mängder av mejl med information av samma slag från olika avsändare.
Har jag blivit en turgumma?
Det är inte klokt så stora summor som regnar över mig plötslig från så många håll. I de flesta fall står det att om jag för över en summa pengar från mitt bankkonto - kostnad för transaktionen - ska avsändaren per omgående ombesörja att denna kolossala summa hamnar på mitt konto. Det finns många sätt att försöka lura  godtrogna. Har du råkat ut för samma sak?    

1 kommentar:

  1. Jo visst, flera gånger i veckan! Jag klickar alltid bort det med detsamma för att inte få virus. Är också försiktig med att öppna mail om jag inte känner igen avs eller om det är tveksamma bilator som cirkulerat runt. Nu går jag äntligen ut i solen! Trevlig helg!
    hälsn och kram

    SvaraRadera