tisdag 18 september 2012

Footsteps.

Lite iPhonefrälst har jag blivit. Det trodde varken du eller jag, men så är det. Så frälst att jag till och med skaffat några appar. Den senaste är Footsteps, som Trean hjälpte mig installera.
Footsteps är en alldeles utmärkt stegräknare - jag har ägt flera, en mycket enkel sak från Itrim som fungerade alldeles utmärkt till den gick ihjäl sig och därefter flera andra lite mer avancerade saker, som inte fungerat alls. Den senaste visade på 24 steg när jag gått i över en timme och ställt in efter anvisningarna!!! Och den ska jag lämna tillbaka och köpa en flaska HTH primrose istället.
Men nu har jag mött  Footsteps och tycke har uppstått. Billig också - om jag fattat rätt så betalar man bara för installationen på 7 kronor och sedan är det bara att köra, nej, vandra/promenera/ lunka/jogga eller vad man nu gör.
Knallade ut vid åttatiden beväpnad med stavar. På 1 timme och 35 sekunder har jag avverkat 3,76 km med 7537 steg i en hastighet av 3,8 km/tim och bränt 207,3 kalorier (så idag tog jag en kaka till kaffet på maten).    Visst kan man promenera utan stegräknare, men det är lite kul faktiskt. Och lite lustbetonat - kan vara skoj att se om man gör framsteg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar