lördag 1 september 2012

Ska du springa tjejmilen idag?

Lycka till i så fall! Och hoppas verkligen att regnet som fallit nu i snart två dygn upphör med det snaraste. Det kan vara nog nu, inte bara för hängivna joggarflickor utan även för oss andra som inte är anmälda till tuffa utomhustävlingar av olika slag.- vi som med äran i behåll kan välja om vi över huvud taget ska sticka ut huvudet i rusket. Jag kan skippa både snabba promenaden och dagens simtur utan att minsta dåliga samvete.  Simturen gnager lite ska jag erkänna, jag har kallt räknat med att som vanligt bada en bra bit in i september. Och det kan ju bli bättre. En liten sol lyser ju faktiskt i väderappen. Ja, jag är ju så inne numera så jag är utrustad med appar. Två stycken, vädret och Svenska Akademiens Ordlista, nej tre - Svenskans nia också. För det är väl en app?
Nu tjafsar datorn igen. Jag blir vansinnig - tyvärr hjälper det inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar