söndag 20 november 2011

Jag håller med dig Kajsa-Stina!

Jag vill inte heller ha en massa samtal med erbjudanden om olika saker jag inte vill ha - somliga har jag/vi dessutom tackat nej till förut. NIX har underlättat må jag ju säga, men det funkar inte alltid. Maken faller lite lätt för "ja, men du behöver inte köpa, du FÅR , jag GER dig faktiskt det eller det. Helt gratis!!!" Och några dagar senare så dimper gåvan ner i form av till exempel några böcker, som varken han eller jag är det minsta intresserad av. Och fortsättningen känner du till lika bra som jag - efter någon eller några veckor har man en tidning med nya erbjudanden i brevlådan. Inga gåvor denna gång utan en uppmaning att antingen ta "månadens erbjudande" eller välja något annat i klubbsortimentet. För nu är man minsann klubbmedlem.! Snabbt som ögat måste man riva ur kupongen och markera att man inte "önskar" varken utvalda boken eller någon annan, annars sitter man snart där med en ny som man inte vill ha.
Likaså är det tröttsamt med alla försäljare i alla gallerior som vill prångla på mig nya telefonabonnemang. Och SAMTIDIGT förstår jag ju att alla gör sitt jobb. Jag försöker vara vänlig och säger "tack jag ska inte ha" eller "tack, men jag är nöjd med det abonnemang jag har". Men det hjälper ju inte. Ingen verkar förstå ett vanligt nej tack, och då förvandlas jag från en vänlig äldre dam till en snäsig, sur kärring som med stor ansträngning försöker vara fortsatt vänlig och säger "men snälla, hör du inte vad jag säger! Jag SKA INTE HA ETT NYTT ABONNEMANG. Jag VILL inte byta, jag VILL inte ha en ny telefon och nytt abonnemang med tillgång till mängder av appar eller vad det nu är. Jag blir sååååå TRÖTT! Låt mig vara ifred!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar