söndag 13 november 2011

Fortfarande inget nytt med klutten!

Den är lika sorgligt ful som förut. Jag har bytt från grön skål till vit skål men det gjorde varken till eller ifrån. De små utskotten som visade sig för någon eller några veckor sedan har inte växt. Och nu vet jag faktiskt inte vad som är upp eller ner på klutten. Jag vänder på den varje dag för säkerhets skull. Ska ta den med mig till Brunnsvikens trädgård och fråga så fort jag har lite tid över. Visst, jag borde ha gett upp för länge sedan, men jag kan inte. Klutten har gått mig på hjärnan. Jag vill att den ska utveckla sig till den där lilla bedårande kudden med minicyklamen, som trädgårdsmästarinnan sa att den skulle bli.
Tid över? Ja det låter väl lite löjligt i mitt fall men faktum är mina lediga stunder är få för närvarande. Men som man bäddar får man ligga. Samtidigt är det ju väldigt roiligt att ha en massa saker för sig. Idag t ex - och det var ju verkligen inget måste - har Maken och jag varit på mässan "mat och kök". Vi har smakat på många goda saker, bland annat härliga viner. Maken smakade inte så mycket som jag, han skulle ju köra hem, och faktum är att jag känner mig aningen lummig.
Extra roligt på mässan var att möta mässdeltagaren Christina, vår "egen" somelier och vintipsare, som driver företaget La Cave i Helsingborg. Christina ledde vinprovningarna på vår underbara mat-vin-safari-resa till Sydafrika för några år sedan i regi av den då ganska okända men idag mycket framgångsrika Sydafrikaresor med adress Helsinborg.
Nu ska snart vankas farsdagsmiddag - färska räkor, örtfylld kalvstek med rotsaker och som dessert - om vi orkar - lite pistageglass.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar