söndag 6 november 2011

En mig mycket närstående person gör mig stum av beundran!

Jag fattar helt enkelt inte att denna person orkat genomföra sitt verkligt tuffa viktminskningsprogram. 14 veckor har hon hållit på och har nu 2 veckor kvar. Knappt 2 veckor. Vilket resultat! Helt enastående. Sträng diet förstås med diverse soppor och drinkar, mycket motion - promenader, tennis, trampmaskin och Thai chi - nej så stavas det inte, men jag kommer inte på hur. Och idag har hon joggat 5 km, eller smålufsat som hon säger. Och det är bra vilket som. Hur många kilo? Ja, det säger jag inte, bara att dom är många. Första frukosten - den första "riktiga" maten på 16 veckor ska bestå av ett kokt ägg, keso och stenbitsrom. Det känns som en ära att få bjuda på den frukosten. Så vi struntar i stenbiten och tar löjrom i stället. Det är hon väl värd. Flera hekto, men nu blir det väl i alla fall bara någon matsked.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar