lördag 30 april 2011

Comhem! Kom igen!

Det är inte alls någon hit att bo i ett comhem-hus. Tvärtom.
Det är möjligt att det är toppen om man har den snabbaste uppkopplingsvariantem. Vi har sedan länge uppdaterat till medel efter att ha tragglat med den billigaste varianten.
"Medel" funkade rätt hyggligt i början, skillnaden var faktiskt ganska markant jämfört med den billigare vi valt från början. Men I DAG TAR DET MINST 10 - 15 MINUTER INNAN VI KOMMER TILL STARTSIDAN. Därefter är det bara att traggla vidare i segt tempo om man öppnar datorn på förmiddagen. På eftermiddagen har det inte tagit fullt så lång tid. Tills nu! Lika eländigt segt som det första alternativet.
Vad gör man?
MÅSTE man välja det ännu dyrare alternativet?
Och måste man sedan gå upp ytterligare till alternativ till högre pris och sedan ....... för att få det att funka. Det känns lite, nej mycket, onödigt.
Jag HAR tid.
Vi HAR tid,
Men det är inte tid det handlar om. Det är enormt irriterande att sitta och vänta medan minuterna tickar iväg.
Byta Comhem mot något annat? Vi har försökt, men det är tydligen inte alldeles enkelt, näst intill omöjligt. Jag avskyr att vara i händerna på tekniken.

5 kommentarer:

  1. ComHem har de monopol i ert hus? Det där verkar ju stressande, även omman har tid. Jag har BahnhofBredband. Avser 512kbit/s. För tiden 2011-04-11--201-07-10 har jag betalat 237 kr. Jag har ingen pappersfaktura Jag har avisering via mail. Med pappersfaktur kostar det ca 25 kr. Hoppas ni får en trevlig resa till Florens!
    Du kanske läser det här först då du kommer hem. ¨
    Kram

    SvaraRadera
  2. Klicka på länken till Bahnhof http://www.bahnhof.se/webhotel.php

    SvaraRadera
  3. Hej,

    Är nätet fortfarande segt? Du ska inte behöva uppdatera till en snabbare uppkoppling för att det ska gå snabbt att surfa. Alla våra uppkopplingar är tillräckligt snabba för att vanliga surfning ska fungera problemfritt. I det här fallet måste det ha varit något annat problem som uppstått.

    Har du kikat på driftinformationen på comhem.se och där sökt på din adress för att se om det är något som har hänt på din adress? http://www.comhem.se/comhem/kundservice/general/-/5176/5176/-/index.html

    Om det inte finns någon information där skulle jag börja med att starta om modemet och se om det hjälper, dra bara ut strömkontakten till det i 10 sekunder och sätt i den igen. Om det fortfarande är problem så bör du felanmäla felet. Gör det på telefon 0771 - 55 00 00 eller fyll i det här formuläret så kontaktar vi dig http://www.comhem.se/comhem/kundservice/general/-/417386/417386/-/index.html

    Hälsningar,
    Ola Eriksson
    Com Hem

    SvaraRadera
  4. Men hallåååååå! nu är det ju flera timmar sen du kom hem från Florens ju. Jag efterlyser nya inlägg på bloggen. Tack på förhand.
    Kram A

    SvaraRadera
  5. Hej Eternellen!

    Tycker inte riktigt om att du har tusen fler besökare än jag så här Eternell-läsare är adressen till min blogg också.

    http://levochnjut.blogspot.com

    Kram C

    SvaraRadera