lördag 30 april 2011

Magiskt vacker!!!!!!

Ja, läs nedanstående inlägg om magiskt och wow så vet du varför jag utropstecknar. Har just läst att Ebba von Sydow tyckte att den nya engelska hertiginnan, Catherine/Kate hade en magiskt vacker klänning på vigseln igår i Westminster Abbey. Vacker! Visst! Och Grace Kelly-inspirerad, inte tu tal om det. Det kunde varenda en som sett Grace Kelly bli furstinna av Monaco se. Kära nån, när var det? Andra halvan av 50-talet. 1956 kanske. Mer än femtio år sedan med andra ord. Och Eternellen m i n n s den på bröllopsdagen mycket allvarliga skådespelerskan/furstinnan Grace Kelly och hennes Rainier i svartvit tevesändning. Purung är man inte, det är bara att konstatera.
Men magisk! Magiskt vacker!
Veckan som gått, utan flitigt bloggande, har varit hektisk. Faktiskt. Inte en enda sekund över för att sitta här och fnula över vad jag ska skriva. Luntor av papper har jag läst, som varit svåra att ta sig igenom. Svåra på grund av mångordighet framför allt. Ja, det handlar om papper som kommer in och som man måste ta sig igenom och försöka förstå som kommunalpolitiker. Jag vet, för dig som känner mig, låter det litet övermaga att kalla sig kommunalpolitiker, men vad fanken ska jag säga. Jag begär inte att dessa pappershögar ska vara oerhört välskrivna och jag tror också att de som skrivit funderat en hel del, strukit och skrivit om, hittat andra ordvändningar o s v men resultatet är ändå inte särskilt lättilllgängligt.
Att jag ser suddigt på ena ögat och att raka streck blir krokiga/vågiga under senaste veckorna har inte heller underlättat läsbarheten.
Ja, jag har varit hos doktorn.
Ja, det är gula fläcken som spökar.
Men det kommer att fixa sig.
Inte med egen kraft, men med sprutor.
I morgon åker vi till Florens, Maken och jag, för att hälsa på Fyran. Glad Valborg och en skön maj önskar jag just DIG som läser dessa rader. Visst är det härligt i dessa vitsipps- och lövsprickningstider. New Dawn, klängrosen vi planetrade förra året verkar pigg, likaså vår nya Schneewittchen. Däremot ser inte lavendeln sådär väldigt kry ut, skit också. Men det går ju att skaffa nya. Rekommendation; titta på bloggen Funderingar och se vackra bilder från rosa blomskum i Kungsträdgården - eller gå dit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar