lördag 9 april 2011

Klockan är 08.44 och tidningen har ännu inte kommit.

Varken snöstorm eller ösregn. Tvärtom soligt och fint. Alltså inget som kan hindra ett tidningsbud att leverera i tid. Det här är inte precis ovanligt på lördagar och söndagar och händer även under veckorna. Men inte såhär sent. Och jag vill ha min tidning tidigt även på helgerna. Den hör till min frukost. Ett lyxproblem? Ja, givetvis jämfört med allt som händer i världen. Ibland ser man insändare där människor tackar alla tappra tidningsbud för att de ställer upp i ur och skur. Ja, tack för det. Men det är ju ett jobb som alla andra. Ett serviceyrke. De har betalt. Det är ingenting dom gör av ren välvilja och godhet. Inte tackar vi busschaufförerna för att dom ställer upp med tidiga körningar. Inte 7 eleven-personalen för att man kan få sig en kaffe och kanelbulle på väg till jobbet. Inte läraren kommer till lektionen, inte doktorn som tar emot på utsatt tid, inte bilmekanikern när man lämnar in bilen..... Låter jag som en surkäring? Ja, just nu är jag det. Ska kolla om tidningen kommit. Jaaa, men nu är klockan 09.11.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar