onsdag 13 april 2011

I morse låg den där, nu glider den iväg.

Minst sagt våryr satte jag fart ner till stranden för en stund sedan efter att ha upptäckt att "isen" såg lite krusig ut. Kunde det vara vatten? Har isen verkligen gått upp? Och javisst! Det har den. Hämtade kameran för att föreviga denna härliga syn; isflak som driver i väg och lämnar öppet vatten bakom sig. Störtade glatt in och överförde bilderna till datorn för att du också skulle få se..... Skit också! Ja, jag har gjort det förut. Men nu fungerar det inte. Överföringen är klar men jag får inte upp en enda bild på skärmen. Ibland - nej ganska ofta -avskyr jag tekniken, som man är fullständigt i händerna på och dessutom beroende av. Jag får tillkalla expertis! Och du får vänta på mina isbilder. Men varför skulle du gå och vänta på dom? Du känner väl också av det stora vårklicket. Alla ser ju och upplever. Hur som helst - Maken fick rätt! Han har tippat att Hägernäsviken skulle var isfri den 13 april. För så var det förra året. Enligt Maken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar