lördag 26 mars 2011

Slappardag.

Inte ett enda mejl har jag läst idag. Har bestämt mig för att inte ens öppna mejlboxen på lördagar. Jag har övertygat mig själv om att det inte finns något som inte kan vänta till söndagskvällen då jag kan börja förbereda mig för veckan. Låter det övermaga? Lite halvskrytigt? Herregud, inte kan väl hon ha så mycket om sig? Nej, jag vet. Jag vet att jag är senior. Och sedan socialnämnden kom in i mitt liv är det fullt ös och det märks att jag inte är i min krafts dagar även om jag, mig veterligt, inte har en enda krämpa att skylla på. Men jag är ny på det här. Mycket mogen men mycket oerfaren skulle jag vilja säga. Lite läskigt är det, ju mer jag lär mig ju större "luckor" upptäcker jag. Och vem vill göra dundermissar? Jag bara frågar. Och så mycket annat jag missar och det gnager lite - Borgen och Downtown Abbey på TV till exempel, Hair på Stadsteatern, boktraven som väntar, boken jag läser och somnar till efter ett par kapitel - inte för att den är tråkig - akvarellövningarna, långpromenaderna - idag en timme i sol och snålblåst, vännerna jag inte hinner ha kontakt med - och det är värst. Stanna kvar hos mig snälla, jag SKA bättra mig.

1 kommentar:

  1. Ja, allt har sin tid. Bloggen finns ju kvar - det är inget man måste göra. Kommenterar ca 20 min/ dag - det är där man får det bästa utbytet av tankar. Lägger ner ca 30 min på ett inlägg och skriver inte varje dag.Idéerna kommer då jag gör något annat. Varannan vecka har kyrkan akvarellkurs och förra veckan lärde vi oss att "lavera". Ha en bra vecka!
    kram

    SvaraRadera