måndag 21 mars 2011

Skrivkramp och hjärnsläpp!

Varken skrivkramp eller hjärnsläpp är särskilt bra.
Och kombinationen är direkt katastrofal.
Kan inte tänka. Kan inte skriva. Sover inte särskilt bra - men det är jag aldrig så strålande bra på. Och något ska man väl ha i min ålder. Det stora problemet - om det nu är ett problem - är nog att jag inte på väldigt många år varit så inrutad - bara levt på utan en massa tider att passa. Det tar lite tid att vänja sig.
Ägnar mig helt åt mitt uppdrag - ja, nästan i alla fall.
Huvudet knastrar av allt en ersättare i socialnämnden ska hinna med.
Mal. Fullständig rundgång. Massor av papper. Massor av mejl. Hur ska jag hinna?
Hur ska då inte en ordinarie ledamot känna det?
Hade tänkt ta socialtjänstlagen med mig till Oman, men insåg att jag nog inte skulle ägna så mycket tid åt den varken under palmparasollen eller som godnattsaga.
Men jag borde ha ... Luther sitter där och knackar mig på axeln.
Nej det borde jag nog inte. Inte på "semestern". Stick din väg Luther!
Intressant är det mitt nya liv trots att det lite för mycket av allt. Lite för många nya saker att lära och hålla i huvudet.

1 kommentar:

  1. Lugn och fin hälsofil :) Du ställer som vanligt alldeles för höga krav på dig själv.
    Kram Anna

    SvaraRadera