onsdag 6 februari 2013

PANELIST!

Har du hört det förut?
Inte jag. Men som du vet så tycker jag att det är lite kul och spännande med ord.
Det här nya ordet stod på presentationsraden när TV1-studion inbjudit "panelisten/professorn" Lars Gustafsson och "panelisten/programledaren" Jessica Edin till morgonsoffan inför det nya programmet Fråga kultureliten, som börjar ikväll.
Panelist! Ja, varför inte? Det har ju nästan blivit ett yrke. Det finns gott om panelister - folk som förväntas tycka till om lite av varje. Sitter i paneler som handlar om än det ena än det andra. Jag har mina favoritpanelister: Hanne Kjöller, Peter Wolodarski, Ursula Berge, Johan Hakelius, Kristina Axén Ohlin och Stig Malm som samtliga, både kunnigt och underhållande kommenterar veckans händelser i TV1 och TV4 på fredagsmornarna. Och hon som heter Sundström i efternamn men som jag för ögonblicket glömt förnamnet på. Det finns fler som är bra och några andra som säkert också är bra men jag hör aldrig vad de säger.
Var håller Hanne hus förresten? Jag har varken sett, hört eller läst henne på rätt länge och saknar henne både i spalterna i DN och som panelist i 4-an. Hon är vanligtvis ett salt både med pennan och när hon slänger käft med andra panelister.
Väderläge: snö hela dagen, ymnigt snöfall.
Vackert så in i norden. Hela Täby i vit/grå/svart-skala. Inte bara Täby förstås, men det är ju där jag tillbringat dagen. Svarta Signe stormförtjust och jag näst intill stormförtjust. Det är rätt mysigt att pulsa och sprätta omkring i det vackra vita - känner mig väldigt frestad att kasta mig på rygg och göra änglar om det inte vore så jobbigt att ta sig upp igen.

PS Lena heter hon. Lena Sundström. Det bara kom när jag stod i duschen efter en härlig och snötyngd vinterpromenad i blekt solsken.  

1 kommentar:

  1. På LAPO MICROFINANCE Vi erbjuder lån till enskilda, företag och samarbetsorganisationer till 2% ränta per år, Behöver du ett brådskande lån för att starta företag, skuldlån? köpa en bil eller ett hus? Om ja oroa dig inte längre, för vi erbjuder alla typer av lån till en låg och prisvärd ränta på 2%, utan säkerhet och utan kreditcheck. Det lägsta belopp du kan låna är $ 5.000,00 amerikanska dollar till maximalt 10 miljoner dollar. (SVAR TILL MAIL: lapofunding960@gmail.com ,, Vänliga hälsningar)

    SvaraRadera